-siz

Bir gün bir kitap yazarsam  ismini “-siz” koyacağım.

Hiç bir zaman sonuna kadar barınmayacağım mekanlarda ve zamanlarda yoksunluğu, yani, para-sız-lığın, mülk-süz-lüğün, aşk-sız-lığın, müzik-siz-liğin, kitap-sız-lığın, renk-siz-liğin vs.. izini süreceğim.

Kim kendisinde neyi eksik görüyorsa, “-siz”in başına o nesneyi eklesin ve öyle okusun kitabı.

Mekan-sız

Onca mekanlarda kaldım ve şimdi halen yalnızca gitmek heyecanlandırıyor beni.

İlk mekanım mor bir gökyüzüydü, bir sonraki ise mor bir deniz. Yolculuktayken…  Yolculuktayken herhangi bir şeye ait olmadığımdan akışa bırakıyorum kendimi. Gökyüzünden denize olan bir yoldaki; havayla, suyla kaplı bir yoldaki akışa.

İlk defa bavulla çıktım yolculuğa. Götüreceğim bir şey bulamadığımdan değil de, hatta gideceğim yerde barınma istediğimden de değildi bu. “kendime dair olan şeyler mekanlar arasında taşınıyor” mu sorunun bir araştırmasıydı açıkçası. Bu, biraz da, ben’i yapan neden “taşıdığım şeyler” mi araştırmasıydı.

Aslında kendime dair olan bu şey’ler, o mekanda edindiğim şeylerin bir listesi değil miydi? Yani mor gökyüzünden mor bir denize giderken yanıma aldığım şey’ler, mor gökyüzünün bende dönüşümüme neden olan şeylerin tam da kendisi değil miydi?

Mor gökyüzünden mor bir denize gittiğim için rengi almadım yanıma. Mekanları var kılmak gibi bir hedefim olmadığından değil sadece kendi varlığımın izinde olduğumdan.

Bir mekanda beni var eden şeyler, başka mekanlarda da var edecek miydi?

Yolculuklar mekanları siliyor. Daha doğrusu, mekanlarda bulamadığını yolculukta arıyorsun. En doğrusu, beklentilerin ortaya çıkış zamanını varacağın yeni mekana bırakıyorsun. Beklentiyle karşılaşana kadar kendindesin. Böylece beklenti, diğer bir söylemle, mekan siliniyor yolculuk başlangıcı ve bitişi arasındaki süreçte.

Bu durumda beni var kılan şey, yolculuğun kendisi değil mi?

O halde soruyu değiştirmek gerek: bir insanı bir mekan’da beklentiye sokan şey nedir?

 

 

Tags: , , ,

One Response to “-siz”

  1. ruganhayaller Says:

    Reblogged this on baharoltulu.

Leave a Reply

