ayna-sız

ayna’ya kimin gözünden bakmalıyım diye düşünüyordu kendisi?

şairin gözünden bakınca kelimeler, yönetmenin gözünden bakınca film kareleri imgeleniyor aynada.
çirkin cadı gözünden bakınca aynaya sorulacak tek şey başka güzelliğin mümkünlüğü olurken, bilge kahin gözünün aynada gördüğü gelecekten başka nedir?

her sıfat kendinde eksik duyduğu şeyin, her meslek kendi nesnesinin peşine düşüyor.
çirkinlik güzelliğin, bilgelik geleceğin, şair kelimelerin, yönetmen film karelerinin …
aynaya bakan irade eden (kendisi) ise eğer, irade edilenin (o’nun) peşine de düşebilir bu durumda.
bu açıdan o’nun peşine düştüğü yerdir ayna kendisi için.

o’nla görülen diğer anlamlar
geçmiş ile gelecek arasındaki ayrımdır ayna.
geçmiş ve geleceğe yer vermeden sadece an‘ı tutar belleğinde, o’na dair imgeleri, duyumsamaları.
zamanı mühürlemenin tek yolu.

bundan dolayı ayna‘yla dolaşmaya karar verdi kendisi.
o’na ait her eylemi, hatta bu eylemlerin amacın kendisini aşıp o’nun göstergesi durumuna geldiği her an’ı  hapsediyordu.
yaşanmış saymanın o‘nla geçen zamanın tek yolu buydu.

 

Advertisements

Tags:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: